Voor vragen en advies kun je altijd bij ons terecht. We staan klaar om je te helpen! Bekijk onderstaande veel gestelde vragen voor snel antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet bij? Neem contact met ons op en we helpen je verder.
Schoenen bestellen op onze website gaat heel gemakkelijk; we laten je de stappen zien:
Meer weten over bestellen? Bekijk onze pagina met bestelinformatie: schoenen bestellen online.
Onze klantenservice helpt je graag via een andere weg verder. Je kunt ook een bestelling plaatsen via e-mail of telefoon. Om je snel verder te kunnen helpen is het handig als je ons alvast de volgende informatie stuurt: de bestelling die je wilt plaatsen, jouw naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum. Wij helpen je zo snel mogelijk verder! Bekijk alle manieren om onze klantenservice te bereiken.
Nadat de betaling heeft plaatsgevonden en de bestelling is geplaatst, ontvang je binnen enkele minuten een orderbevestiging in je e-mail. Let op dat deze e-mail ook in je spambox terecht kan komen, check deze dus ook altijd!
Helaas is het niet mogelijk om een artikel toe te voegen zodra je bestelling is betaald en geplaatst. Wil je nog iets bestellen? Plaats dan een nieuwe bestelling. Dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag!
Wolky werkt samen met Klarna. Op deze manier bieden we jou de optie om artikelen bij ons te bestellen zonder deze direct af te rekenen: je kunt de producten eerst thuis rustig bekijken en passen. Na verzending van de artikelen, ontvang je een e-mail van Klarna met daarin de factuur en betalingsmogelijkheden. Je hoeft niet direct te betalen: Klarna geeft 14 dagen de tijd na verzending van de bestelling. De factuur betaal je aan Klarna (in plaats van aan Wolky).
Wil je meer weten over Klarna? We vertellen je hier meer over achteraf betalen met Klarna.
Voor zendingen naar Nederland en België wordt een kleine verzendingsbijdrage gerekend. Deze bijdrage bedraagt €1,95 voor verzending naar een PostNL-punt en €2,95 voor verzending naar een huisadres. Retourzendingen zijn gratis.
Woon je in een ander land dan Nederland of België? Dan rekenen we andere verzendkosten. Deze kosten zijn als volgt:
Lees hier meer over verzendinformatie.
Alle orders worden van maandag t/m zaterdag binnen 24 uur verwerkt en veelal dezelfde dag nog verzonden. Standaard worden alle pakketten binnen Nederland vervoerd met PostNL. Voor België wordt er verzonden met GLS of DPD. In sommige gevallen – bijvoorbeeld bij een storing of staking – wordt ook gebruik gemaakt van UPS, GLS en DHL. Dit doen wij uitsluitend om de levering te versnellen.
Jouw bestelling wordt standaard binnen 2 tot 5 werkdagen tussen 08.00 en 18.00 bezorgd. Heb je andere wensen met betrekking tot de levertijd van jouw pakket, laat dit dan aan ons weten, dan houden wij hier rekening mee.
Indien artikelen onverhoopt niet op voorraad zijn, nemen wij contact met je op. Beschikbaarheid van de artikelen is afhankelijk van de voorraad in onze winkels en magazijn. Indien je twee of meer artikelen hebt besteld, kan het voorkomen dat je jouw bestelling in delen krijgt geleverd omdat ze uit verschillende winkels komen.
Op deze pagina vind je onze verzendinformatie.
Neem zo snel mogelijk telefonisch, via e-mail of via Facebook of Instagram contact met ons op. We gaan dan gelijk voor je aan de slag en hopen het probleem zo op tijd te kunnen verhelpen.
Mocht je de schoenen – om welke reden dan ook – niet willen houden, mag je de schoenen altijd retourneren. Dit doe je door de stappen te volgen die staan uitgelegd op het formulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen. Al onze retouren worden verzonden met PostNL, je ontvangt hiervoor een retouretiket bij jouw levering.
Je mag jouw aankoop zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Je mag ons ook eerst – binnen 14 dagen – kenbaar maken dat je (een gedeelte van) jouw bestelling gaat retourneren. Na aanmelding heb je nog 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.
Voor gratis retourneren vragen we je om de sticker te gebruiken die je krijgt meegeleverd bij jouw pakket. Wil je je pakket op een andere manier terugzenden? Dit mag; de verzendkosten zijn dan voor eigen rekening.
Stuur retourzendingen voldoende gefrankeerd naar:
Wolkyshop, Ulenpasweg 5-3, 7041 GB ‘s Heerenberg , NL.
Let op: leg een briefje in de doos met daarop jouw naam, e-mailadres en adresgegevens. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is.
Op deze pagina vind je meer informatie over het retourneren van een pakket.
Je mag jouw aankoop zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Je mag ons ook eerst – binnen 14 dagen – kenbaar maken dat je (een gedeelte van) jouw bestelling gaat retourneren. Na aanmelding heb je nog 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren.
Voor gratis retourneren vragen we je om de sticker te gebruiken die je krijgt meegeleverd bij jouw pakket. Wil je je pakket op een andere manier terugzenden? Dit mag; de verzendkosten zijn dan voor eigen rekening.
Stuur retourzendingen voldoende gefrankeerd naar:
Wolkyshop, Ulenpasweg 5-3, 7041 GB ‘s Heerenberg , NL.
Let op: leg een briefje in de doos met daarop jouw naam, e-mailadres en adresgegevens. Zo weten we van wie het pakket afkomstig is.
Op deze pagina vind je meer informatie over het retourneren van een pakket.
In de meeste opties die wij aanbieden op onze website, heb je de bestelling voorafgaand aan levering betaalt. Wil je een gedeelte van de bestelling retourneren, volg dan de stappen aangegeven bij het retourproces.
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Heb je gekozen voor de optie achteraf betalen met Klarna? Dan is het wel mogelijk om alleen te betalen voor de producten die je daadwerkelijk houdt. Indien je een deel van je bestelling retour stuurt binnen de betaaltermijn van 30 dagen, hoef je alleen de door jou behouden artikelen te betalen. Nadat wij jouw retourzending in ontvangst hebben genomen, ontvang je een e-mail met hierin het nieuwe rekeningbedrag van Klarna.
Is de betaaltermijn van 30 dagen echter al verstreken, dan dien je de gehele rekening aan Klarna te voldoen om bijkomende kosten te voorkomen. Nadat wij jouw retourzending ontvangen hebben, of nadat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, wordt het door jou teveel betaalde bedrag door Klarna terug op jouw rekening gestort.
Meer informatie over achteraf betalen met Klarna, vind je hier.
Wolky&Me is het online spaarprogramma van Wolky. Als Wolky&Me member heb je een account bij Wolky waarin je altijd up-to-date bent over je laatste bestellingen. Je kunt al je bestellingen terugvinden, informatie aanpassen en supersnel een retour aanmelden. Dat niet alleen: je spaart ook automatisch punten bij elke aankoop die je doet online én in de winkel!
Op deze pagina lees je meer over Wolky&Me punten sparen.
Het activeren van een Wolky&Me account
Je kunt je gemakkelijk aanmelden voor een Wolky&Me account. Ga hiervoor naar: wolky.nl/mijn-account. Vul je gegevens in en klik op de knop “registreren”. Je zult binnen enkele minuten een mail ontvangen van Wolky met daarin een verificatiecode. Let op! Deze mail kan ook automatisch naar je spam folder worden gestuurd. Check deze dus ook altijd. Vul vervolgens deze code handmatig in op de website en voilá: vanaf nu spaar je automatisch punten met elke aankoop die je bij Wolky doet!
Werkt je bevestigingscode niet? Vraag een nieuwe code aan door op de knop “verstuur opnieuw” te drukken. Mocht je er niet uitkomen, neem dan gerust contact met ons op via de contactpagina.
Lukt het je niet om in te loggen en heb je al WEL een account bij Wolky? Probeer dan de pagina te refreshen om het nog een keer te proberen.
Heb je nog steeds geen toegang tot je account? Probeer dan de optie ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op. Ga hiervoor naar onze contactpagina.
Ben je je wachtwoord vergeten? Geen probleem. Stel je wachtwoord opnieuw in door naar deze link te gaan: https://www.wolky.nl/mijn-account/wachtwoord-vergeten/. Vul je e-mailadres in en je ontvangt binnen enkele minuten een wachtwoord reset-email van Wolky. Houd er rekening mee dat de mail ook in je spam folder terecht kan komen. We raden je aan om minimaal 10 minuten te wachten voor je nog een poging tot resetten waagt.
Geen e-mail ontvangen? Of werkt er iets niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Je kunt je adresgegevens gemakkelijk wijzigen. Ga naar je Wolky&Me account en klik op het kopje “mijn gegevens”. Hier zie je je persoonsgegevens en je factuuradres staan. Klik vervolgens op de blauwe knop “informatie aanpassen” om je gegevens te wijzigen. Vergeet uiteraard niet om op “opslaan” te klikken!
Wanneer je een account hebt, spaar je automatisch voor Wolky&Me punten vanaf de eerste aankoop. Bij elke bestede euro (€1,-) in onze winkel of onze webshop ontvang je een Wolky&Me spaarpunt. Geef in de winkel aan de medewerker door dat je Wolky&Me member bent om er zeker van te zijn dat jouw punten worden toegevoegd.
Bij het bereiken van 200 punten, worden je punten ná 30 dagen automatisch omgezet naar een online shoptegoed ter waarde van €10,00. Dit shoptegoed blijft één jaar geldig en kan je uitgeven op alle producten in onze webshop én in alle Wolkyshop winkels. In de winkel of in de checkout op de website kun je zelf aangeven of je je tegoed wil gebruiken. Jouw account wordt gekoppeld aan je naam en e-mailadres; geen gedoe met stempelkaarten en pasjes dus!
Meer informatie over Wolky&Me punten sparen lees je op deze pagina.
Wil je je shoptegoed inzetten? Dat kan! Bij het bereiken van 200 punten, worden je punten ná 30 dagen automatisch omgezet naar een online shoptegoed ter waarde van €10,00. Hier zal je ook een mail over ontvangen. Dit shoptegoed blijft één jaar geldig en kan je uitgeven op alle schoenen in onze webshop én in alle Wolkyshop winkels.
In je Wolky&Me account zie je een actueel overzicht van je gespaarde punten. Zodra je je bestelling in je winkelmandje hebt geplaatst, wordt er bij stap 5 “betaalmethode” gevraagd of je je shoptegoed wil gebruiken. Dit kun je gemakkelijk aanvinken. Uiteraard kun je je shoptegoed ook opsparen en uitgeven bij je volgende aankoop.
Kom je er niet helemaal uit? Of heb je een andere vraag? Neem dan contact op met de klantenservice.
In je Wolky&Me account zie je precies hoeveel punten je hebt gespaard. Ga naar je Wolky&Me account en klik op het kopje “mijn shoptegoed”. Hier zie je je gespaarde punten. Bij het bereiken van 200 punten, worden je punten automatisch omgezet naar een online shoptegoed ter waarde van €10,00. Dit shoptegoed blijft één jaar geldig en kan je uitgeven op alle producten in onze webshop én in alle Wolkyshop winkels.
In de winkel kun je ook gemakkelijk voor punten sparen. Dit kan in alle Wolkyshop winkels! Het is hierbij wel belangrijk dat je hetzelfde e-mailadres doorgeeft dat gekoppeld is aan je Wolky&Me account. Hou er rekening mee dat punten pas aan het einde van de dag bijgeschreven worden aan je account.
Nadat je de grens van 200 Wolky&Me-punten hebt bereikt, zullen jouw punten na 30 dagen worden omgezet in €10,00 shoptegoed. We hanteren hiervoor een 30-dagen-termijn, omdat je binnen deze dertig dagen nog het recht hebt om jouw schoenen te retourneren (14 dagen om je retour kenbaar te maken en vervolgens nog 14 dagen om het pakket bij ons te bezorgen). Hou je de schoenen en heb je daardoor meer dan 200 punten in je account? Dan weet je dus zeker dat je over 30 dagen, €10,00 shoptegoed ontvangt. Je hebt dan een jaar lang te tijd om het uit te geven.
Alle Wolky’s hebben garantie op materiaal- en fabricagefouten. Uiteraard geldt hierbij ook alle wettelijke rechten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Wolky neemt verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en bruikbaarheid van alle producten die door Wolky worden verkocht. Je mag van onze producten duurzaamheid en loopgenot verwachten. Heb je het idee dat er iets mis is met een artikel gekocht bij Wolky? Aarzel niet en neem contact met ons op. Je ontvangt van ons binnen een werkdag een inhoudelijke reactie op alle vragen en klachten. Wat de situatie ook is; onze doelstelling is 100 procent tevreden klanten, we zoeken altijd een passende oplossing.
Wolky is ook lid van INretail en Thuiswinkel.org en we handhaven de INretail en Thuiswinkel.org leveringsvoorwaarden.
Heb je een klacht over een artikel van Wolky? Ben je niet tevreden over een artikel en vind je dat je aanspraak maakt op garantie? Neem contact met ons op door een mail te sturen naar info@wolky.nl. Plaats in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en het ordernummer van jouw bestelling. Via deze manier kunnen we jou het snelst helpen. Wij streven er naar om binnen twee werkdagen contact met je op te nemen om tot een passende oplossing te komen. Je krijgt in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Mochten wij er aan de hand van de foto’s niet uitkomen, vragen we je om het product naar ons op te sturen ter observatie en/of reparatie.
Neem je liever telefonisch contact op over een artikel? Dit kan op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Je kunt ons bereiken via: 038 4226728.
Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Heb je een klacht over service van Wolky? Neem contact met ons op door een mail te sturen naar info@wolky.nl. Via deze manier kunnen we jou het snelst helpen. Wij streven er naar om binnen twee werkdagen contact met je op te nemen om tot een passende oplossing te komen. Je krijgt in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons.
Neem je liever telefonisch contact op over een artikel? Dit kan op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Je kunt ons bereiken via: 038 4226728.
Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)
We helpen je graag bij het vinden van het juiste paar schoenen voor jouw voeten. Heb je bijvoorbeeld vragen over de pasvorm, de materialen of de juiste maat; onze klantenservice helpt je graag verder op weg. Je kunt ons bereiken per telefoon, e-mail, WhatsApp of stel je vraag via social media. Op onze contactpagina vind je alle manieren om ons te bereiken.
Het is algemeen bekend; als je je schoenen goed onderhoud, gaan ze extra lang mee. Op onze website vind je tal van onderhoudsproducten die je helpen de levensduur van je schoenen te verlengen. We hebben een eigen Wolky All Protect spray en daarnaast adviseren we de producten van Collonil. Op deze pagina vind je al onze adviezen voor het behandelen van je schoenen per materiaal.
Wanneer je schoenen in je winkelmandje hebt geplaatst, verschijnt hier altijd een aantal onderhoudsproducten die goed passen bij de schoenen die je wil gaan bestellen. Gelukkig weten onze medewerkers ook álles van het onderhouden van je schoenen; neem contact met ons op en we helpen je graag verder!
Hier vind je de schoenmaten omreken tabel van Europese maten naar Engelse of USA maten.
Bij de productomschrijving van elke schoen staat aangegeven wat de hakhoogte is. Van laarzen en boots staat tevens de schachtomtrek en schachthoogte vermeld.
Alle damesmodellen zijn opgemeten in maat 38; voor de herenmodellen hebben we maat 42 gebruikt. Deze afmetingen gelden als indicatie om je te helpen je maat te bepalen en kunnen – afhankelijk van de maat – naar boven of naar beneden afwijken.
Hakhoogte meten
Meet aan de achterkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan het punt waar de hak de hiel van de schoen raakt. Let op bij het opmeten van schoenen met een verzonken hak, deze zijn optisch hoger dan ze in werkelijkheid zijn. Bij de productomschrijving staat de daadwerkelijke hoogte van de hak vermeld. Bij modellen die een verzonken hak hebben staat dit in de omschrijving erbij vermeld.
Schachthoogte meten
Om te kunnen bepalen tot waar onder de knie de laars ophoudt wordt de schachthoogte gemeten. De schacht is het bovenste gedeelte van de laars, vanaf je enkel tot aan de bovenkant. De schachthoogte is altijd gemeten vanaf de achterzijde van de laars. Je begint aan de bovenkant van de hak en meet dan helemaal door tot aan het hoogste puntje aan de achterzijde van de laars. De hak wordt dus nooit in de meting mee genomen!
Schachtomtrek meten
De omtrek van de schacht is gemeten aan de bovenzijde van de laars. Let er hier ook op dat het materiaal of de afwerking van de laars bepalend is. Als de laars een elastiek heeft is de laars nog rekbaar bij de schacht, hier wordt met het meten geen rekening mee gehouden, het betekent wel dat er nog wat extra speling is.
Schachtwijdte meten
Voor het meten van de schacht wordt de schacht op de grootst meetbare omtrek gemeten. Dit is van toepassing bij de middelhoge en lange laarzen en is vaak bij de kuiten.
Oplichtingswebsites zijn vaak moeilijk te onderscheiden van betrouwbare webshops. Oplichters proberen webwinkels minder verdacht te maken, door de naam, de afbeeldingen en het ontwerp van de echte winkel te misbruiken.
Hierdoor kan het lastig zijn in te schatten of een webshop betrouwbaar is. Hoe herken je nu een betrouwbare webshop? Hieronder vind je een aantal tips:
Via deze website kun je controleren of er meldingen zijn gedaan over een verkoper. Ook houdt de politie een lijst bij met malafide webshops.
Ben je nog niet zeker van de website die je hebt gevonden? Neem gerust contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag!
Creditcards hebben een chargeback-regeling. Dit houdt in dat je je geld terug kunt vragen. Hier kun je gebruik van maken als je een bestelling niet hebt ontvangen, als een product beschadigd is bij aankomst, of als je een ander product ontvangt dan je hebt besteld. De creditcardmaatschappij vordert het geld terug bij de verkoper. Aankopen betaalt met je creditcard zijn over het algemeen verzekerd. Een nadeel is dat je creditcardgegevens in de verkeerde handen kunnen komen. Vaak is er daarom een extra beveiliging via je mobiel bij betalingen met je creditcard.
Paypal heeft aankoopbescherming. Als je een product hebt betaald met Paypal en je ontvangt niets, dan krijg je je geld terug via Paypal. Ook krijg je je geld terug als het product beschadigd raakt tijdens de verzending of als een ander product wordt geleverd. Je moet dan wel zelf een claim indienen.
Webwinkels zijn wettelijk verplicht een optie aan te bieden waarbij je minstens de helft van het bedrag achteraf kunt betalen. De bekendste mogelijkheden zijn AfterPay en Klarna. Let extra goed op of een website deze mogelijkheid biedt!
Op Facebook en Instagram wordt veel fraude gepleegd met advertenties. Wolky advertenties zijn altijd in dezelfde stijl opgebouwd als de website. Ook hier is het van belang om goed op de prijzen te letten. Zie je een advertentie langskomen met 50% korting op de gehele Wolky-collectie? Dan is de kans groot dat dit een nepadvertentie is.
Lang niet alle online reclame is betrouwbaar, dus let goed op bij aanbiedingen in een advertentie en klik nooit zomaar op een link. Ben je via een link op een webshop gekomen? Let extra goed op en bekijk onze tips nog eens aandachtig. Dat een bedrijf advertenties heeft, zegt niets over de betrouwbaarheid.
Als je bent opgelicht, raden we aan aangifte te doen bij de politie. Dit kan online via deze website.
Heb je betaald via een overboeking naar een Nederlandse rekening? Vraag de gegevens van de oplichter op bij je bank. Je kunt een civiele procedure starten tegen deze persoon.
Heb je betaald met een creditcard of Paypal? Vraag of je geld teruggestort kan worden en meld de oplichting bij het betaalsysteem.
Houd je bank- of creditcardafschriften in de gaten. Soms worden deze gegevens misbruikt om online goederen te betalen.
Als het gaat om een website die is nagebootst van een andere website, maak dan ook een melding bij de desbetreffende webshop. Heb je een website gevonden die onze website nabootst? Geef het via onze contactpagina aan ons door.
Deze schoenen zijn van uitstekende kwaliteit! En wil je ze zo houden? Dan raden we je aan om de volgende producten te gebruiken.